Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan :) Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya yang serba simple ini. Wish Me Luck In our exam. Dah lawat jangan lupa bagi makan ikan di bawah:)

Monday 25 March 2013

Campur.Rojak.Mixed.Mixte.Misto

Assalamualaikum.. Hmmm... Saya dalam sehari dua ni entah lah kenapa.... Asyik buat entry jer. Boring maybe..... But I have do something good for me before I waste the time of others. Lol.

          Entry saya kali ini ingin menceritakan tentang pengalaman saya ketika di Sekolah Agama Menengah Sungai Merab Luar di Sepang/Bangi,Selangor Darul Ehsan. Actually saya sampai sekarang tak dapat mengenal pasti samada sekolah itu di Sepang ataupun Bangi. Nak kate Sepang boleh...nak kate Bangi pun boleh.. Ramai orang ingat sekolah Agama ni baik,alim n ape semua.. Tapi bagi saya,sama jer (berpengalaman lah katekan). Saya bukan perli ataupun kutuk.. Hope jangan salah sangka... Tapi saya suka sekolah agama ni sebab ada belajar BA SMA,BA Komunikasi,Tafsir,Hadis,Tauhid,Feqah n the others... Actually kalau KISAS lagi lah best.. Ada aliran Sains Islam n ape ntah... Hoho

         Saya start masuk Sekolah Agama since awal form1 until bulan 7 form1 tu kerana ada benda yang tidk dapat dielakkan *ayah kene pindah Perak,mak tak reti nak amik*. Pastu saya pun pindah SMK Meru. Sobsob... Banyak kenangan yang terpahat di Asrama Sekolah agama tu cthnye kene buli,syampu rambut pakai colgate,basuh baju pakai colgate n dettol/protex,selipar 5 pasang hilang,katil runtuh sebab budak dorm main lompat-2,buat coklat milo,tido atas TAR,main kejar-2 pukul 2 pagi n banyak lah. Yang paling best,saya merupakan seorang junior yang sentiasa berkepit ngan abg-2 senior(exco tertinggi) so saya terselamat lah jugak daripada kene buli n denda..hahaha. Abg senior yg sentiasa bersama saya even gy tandas,sekolah,n mana merupakan Peserta Da'i Pendakwah Milennia yang tersingkir iaitu Shazwan Zakaria. Saya dengannye sentiasa bersama.Huhu  *Tak dapat nak dilupakan pengalaman itu*

        Pengalaman pertama yang boleh dikatakan sebel time masuk sekolah tu ketika masa perhimpunan,saya seorang yang pakai baju biasa,semua padahal pakai baju sekolah... Hahaha. Pastu dapat pengumuman yang esoknye merentas desa... *memang tahulah tracknye macam mana* n Alhamdulillah saya meraih tempat ketiga walaupun tak tahu map. LOL. #Saya masuk yang second intake,that why sebel. Hahaha.

       Actually saya rindu LAH JUGAK kat budak-2 kelas saya time form 1... Huhuhu. Banyak jugak lah pengalaman pahit,manis,tawar,kelat n ape-2lah bersama mereka even sekejap jer kat sana.. Huhu.. Alhamdulillah rakan-2 sekelas saya ada yang melanjutkan pelajaran di SamBest,KISAS,MCKK,SamBBST,n stay kat SamSmile :) 

Nak tengok gambar sekelas saya??Lihat di bawah




Nak tengok gambar peserta Da'i yang sentiasa bersama saya tu?Lihat di bawah


Actually jangan salah sangka. Dia ni ISLAM tau... Kalau korang tak percaya,tanya lah dia ape-2 hadis.... In shaa Allah dia tau n dapat jawab. Huhu. Now dia belajar kat USIM. Aku bangga dengan dia :)

Sorilah kalau entry kali ini pun membosankan... Saya pun dah bosan sebenarnye... Penuhi masa anda dengan berzikrullah,berselawat n yang sama erti dengannya. I think I should go... Assalamualaikum :)


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.