Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan :) Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya yang serba simple ini. Wish Me Luck In our exam. Dah lawat jangan lupa bagi makan ikan di bawah:)

Sunday 24 March 2013

Jangan Baca Okay :p

Dengan lafaz bismillahirrahmanirrahim,saya mulakan entry saya dengan lafaz Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

      Kali ini saya ingin menulis entry kepada dia (orang yang sering menemani saya iaitu seseorang yang saya ceritakan sebelum ini). Saya ingin mengucapkan beribu-ribu kemaafan kerana saya telah membawa awak ke Lembah Kelalaian kerana melayan saya. Saya amat mengharapkan kemaafan daripada awak. Di sini saya mahu menyatakan sama seperti ayat Mato (Pendakwah yang amat saya kagumi) iaitu:-


Bukan tak sayang, jauh sekali membenci. Tapi perpisahan ini perlu, untuk aku dan kamu cari semula makna soleh dan solehah dalam diri.

Janji dengan saya, berpisah di dunia, bertemu di syurga.

Permintaan yang saya buat, bukan atas kerelaan diri. Tapi atas paksaan iman. Tak sanggup tengok orang yang saya sayang terus tertipu dengan hasutan syaitan.

Saya berdosa. Sebab saya, awak leka. Itu tak apa. Tapi saya taknak, awak berdosa sama.

Allah ciptakan pertemuan, kemudian Allah ajarkan saya banyak perkara.

After that Allah aturkan perpisahan. Untuk tengok sebenarnya siapa lebih kita utamakan. Dia atau dia?

I admit it, it isn't easy to let you go. But for His sake, untuk kebaikan kita, untuk kebaikan iman dan hati kita, untuk tak wujudkan fitnah kepada agama, saya minta. Lupakan saya selagi mana saya melalaikan awak.

Keep in touch dalam doa, okay?

Jumpa di syurga.

Jangan nangis-nangis, 

Allah uji kita dengan pertemuan, sekarang Allah uji kita dengan perpisahan. Bukankah hidup ni juga satu ujian? Untuk tengok sejauh mana kekuatan iman.


Sebenarnye saya tak tahu nak cakap ape untuk entry kali ini. Tapi saya nak dia tahu yang sebenarnye niat saya hanya mahukan Teman untuk berborak n yang sama maksud dengannya *lap air mata*

p/s kepada yang berkenaan: Aku nak kau pegang kate-2 mato tu.... Aku just mahukan yang terbaik untuk kau.    
Maafkan seandainya aku telah merosakkan misi kau,menganggu kau n everything. I love u like I love my top beloved friends. Jaga diri kau baik-2.. Aku mengharapkan kau okay n berjaya dalam hidup. Aku akan cuba untuk tidak kacau kau lagi melainkan ada hal penting..Salam ikhlas daripada aku. #1 M155 Y0U MY FR13ND5 :'(

p/s: Sori kepada yang dah terbaca... Entry ni sebenarnye bosan. Lol.. K bye.. Jaga Diri,Jaga Iman,Jaga Akhlak.... Assalamualaikum :(

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.