Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan :) Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya yang serba simple ini. Wish Me Luck In our exam. Dah lawat jangan lupa bagi makan ikan di bawah:)

Wednesday 1 May 2013

Pemilihan Cerita Umum

        Assalamualaikum. Actually lama dah tak updated entry *tiup habuk*.Actually menyot bukan buat entry waktu dah lebih pukul 12.00 am + Time hari persekolahan + Minggu Exam. Lol. Sebenarnye tengah bosan ni.... Entry yang nak disampaikan pun belum update-2 dah buat entry yang takde tajuk. Hehehe *mood tengah malam lah kateko -,-". Okay,kembali ke pangkal jalan yang ingin disampaikan. Saya nak ucapkan Sanah Helwah for my not so beloved sister Nur Ainatul Mardhiah yang ke-22 KOWT. Hehehe. Ape yang pasti,minggu ni beliau balik dan semestinye beliau akan pergi MENGUNDI. Yepppppiiiiieeee *loncat-loncat* Actually saya gembira n bersemangat sangat untuk pilihan raya ni sebab dah dapat agak dah siapa yang akan menang. Huhuhu.... Tapi malangnye saya tidak cukup umur untuk menyertai undian itu.Sobsob *lap air mata*. Tapi ape yang saya harapkan kepada pegundi-pegundi agar membuat pilihan yang baik lagi bijaksana. Pemimpinlah yang akan memimpin negara,dan amanah kepada pemimpin amatlah besar. Pemimpin negara adalah orang yang memikul segala permasalahan yang dihadapi oleh masyarakat seperti gambar ini



     Dan hendaklah kamu semua ingat bahawa kita semua adalah pemimpin.. Tak percaya ker cakap saya? See This :-



So,berhati-hatilah kepada pengundi. Janganlah terlalu cepat mempercayai media massa kerana terdapat pelbagai bentuk penipuan yang telah dilakukan.




     Lakukanlah perkara ini sebelum anda semua pergi mengundi *semua yang baca ni belum layak lagi. Dah tahu dah* Hahaha. Actually semenjak nak dekat dengan PRU ni,dua perkara yang saya tidak suka. Yang first,sebab ada parti yang sanggup untuk Fitnah-memfitnah demi kemenangan. N yang Second pulak,sebab cerita kesukaan yang saya tunggu-2 di tukar kepada Mandat 2013. Antara cerita yang saya tunggu-2 tu cerita "Sebenarnya saya Isteri Dia" dan juga "Karlos". Mengapakah pihak penyiaran mengambil waktu cerita tu? Haila..... Okay,taknak melibatkan mana-2 pihak untuk hal ni.

    Okay,sebelum saya mengundurkan diri,saya ingin memohon maaf kalau ada terkasar/tersilap bahasa. Ampun beribu ampun. Second last ye, SEMOGA PENGUNDI-2 DI MALAYSIA BIJAK MEMILIH PEMIMPIN *tutup capslock*. Lastly,Jaga Diri,Jaga Iman,Jaga Hati. Fiamanillah For you. Assalamualaikum :)


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.