Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan :) Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya yang serba simple ini. Wish Me Luck In our exam. Dah lawat jangan lupa bagi makan ikan di bawah:)

Monday 2 December 2013

A.D.I.K

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum Blogwalking. Salam 1 Islam Dan Salam Malaysia :)

       Seperti yang telah tercalit di atas yang berbunyi ADIK,sudah semestinya lah saya ingin bercerita tentang adik. Hehehe. Actually saya mempunyai ramai dan banyak adik *berapa banyak?*. Kalau nak dikirakan,seratus lebih pun ada jugak tapi adik-adik tu tak menemani saya ketika di rumah. HewHew.

      Back to the point. Saya mempunyai seekor kucing yang merupakan keturunan ke-7 bagi seekor emak kucing yang telah hidup selama tiga tahun. Alhamdulillah sekarang dia masih bernyawa.Yang saya nak ceritakan ni anaknya tau. Adik ni merupakan anak kedua daripada 5 ekor adik beradiknya bagi keturunan ke-7. Sebelum ni dia seekor adik yang penakut seperti kak longnya,dia seekor yang blurr,dan paling penting dia mempunyai wajah yang manis. Bila tengok muka dia,terbayang muka Siti Nur Haliza sebab wajah adik nampak manis sangat :)

      Okay,sejak kebelakangan ni dia mempunyai krateria yang aneh sedikit. *maaf kalau ejaan kr****** tu salah* hehe. Nak tahu sebab apa? Dia seekor yang penakut,tetapi sejak semalam dia asyik menyelit*baring jer samada atas badan,tepi badan,atas muka,dan kejar jika saya bergerak. Saya berasa hairan...Adakah itu petanda dia ingin meninggalkan saya? Sebab sebelum ni setiap kali adik-2 saya beperwatakan manja,tak lama lepas tu hilang... Allah,aku sayang dia sangat-2. Cukuplah adik generasi ke-7 dah 3 ekor hilang+kena langgar. Sedih sangat-2. Di rumah dioranglah peneman n sambut ketika saya pulang dari mana-mana.

     Ada sesiapa yang mahukan kucing atau mengalami masalah kucing atau nak tahu tips jaga kucing atau nak tahu agar kucing jadi manja. Boleh tinggalkan mesej di ChatBox saya. Hehehe *promote*. Dah berpengalaman menjaga kucing selama 8 tahun. Hehehe.

Kalau nak tengok gambar adik yang saya maksudkan,lihat di bawah :) 

                                     













                               Before          





                                                                                                                          After


        Cemana?Hahaha. Seriously dia manja sangat-sangat. Hanya Allah yang tahu macam mana hati ni time dia baring atas badan. Nak jer peluk kuat-kuat tapi sebab terlalu kecil. Huhuhu *mengade*. Ada lagi kuih raya tu tau. Nak? Meh datang rumah. HewHew.

Okay saya ingin mengundur diri. Ingat ! Jika nak tips penjagaan kucing atau bayi bagitahu saya. Hehehe. 

Fi Hifzillah.
Fi Amanillah.
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.