Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan :) Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya yang serba simple ini. Wish Me Luck In our exam. Dah lawat jangan lupa bagi makan ikan di bawah:)

Friday 17 August 2012

Ramadhan dan Syawal:D

Assalamualaikum,Salam Akhir Ramadhan dan Salam Hari Raya.

Time at now- 6.50 a.m-

Sebenarnya saya sajer updated pagi-pagi cenggini. Hehehe. Firstly saya nak ucapkan Salam akhir Ramadhan dan Salam Aidlifitri kepada pembaca muslim. Actually saya rasa amat sedih kerana Ramadhan akan meninggalkan kita buat beberapa jam sahaja lagi. Sobsob *nangis tersedu-sedu*. Hehehe. Tujuan saya updated pagi ini kerana pada pukul 8 saya akan berangkat ke Tanah Suci. #Eceh. Tak ada lah,just berangkat ke kampung jer. Tahun ini saya akan berangkat ke Selatan.Hehehe. Lagipun di kampung sudah tidak dapat online.hehe *Updated cepat-cepat*.Anda bagaimana??? Sudah balik ke Kampung??? Hoho. 


Perasaan saya untuk mengahadapi Musim  Perayaan adalah Tak Semangat Untuk Raya.hehe.
Actually Raya pertama di kampung belah ayah saya,Raya kedua belah mummy saya,Raya ketiga belah mummy saya,Raya keempat belah daddy saya,Raya kelima belah saya.hehehe. Untungkan kalau kampung dekat. Hoho. Saya sebenarnye tak sabar menanti kawan-kawan datang beraya ke rumah saya kerana saya rindu mereka sangat2. Nak tahu sapa?? Fikir sendiri.hehehe. Ok-2 saya bagitahu.

1.Bagi classmate Lelaki        :Semua budak laki.
2.Bagi classmate perempuan:HF,Kringg-2,Wakaka,C-ra,Del Valle,Si Baweih n ntah.Hehehe:D

By the way,saya rindu mereka sangat-2 lagi-lagi RaRe_is n Siput sedut kerana mereka rapat dengan saya #E'eh:p . Please hear this to all i miss!!! "Selamat Hari Raya n Aku rindu Korang:p".

Hmmm...Tukar bab Ramadhan pulak..hehehe. Actually banyak cabaran dan rintangan yang saya alami untuk Bulan yang mulia ini. Kesemuanya ada tujuh dan tanpa bantuan sesiapa:'(.Nak tahu ape??? cer teka- cer teka.hehehe:p

1.moto rosak-terpakse tolak n angkat moto time panas terik
2.berjalan kaki ketika panas terik kerana moto rosak.
3.kene marah.
4.tak sahur,tapi kene buat aktiviti lebih.
5.tak sahur,terpakse kejar budak lari *kene gelak oleh classmate*
6.tak tahu
7.tak tahu

hehe. Berat dan mencabar kan dugaan saya ini. Semoga ada hikmah di sebalik semua itu:D

Kegembiraan yang saya dapat pada Bulan Ramadhan ini adalah.

1.Azam untuk khatam. Tercapai
2.Duit Raya. InsyaAllah
3.Jumpa dan salam Ustaz Azhar Idrus. Tercapai
4.Entah..

Hehe. Saya suka kucing:D. #OkayDahStartMerapu:p

Yang penting kat kampung nanti,boleh jumpe,

1. 15 orang (pakcik&makcik belah ayah)
2. 5 orang (pakcik&makcik belah mummy)
3. 49 orang (sepupu belah daddy)
4. 11 orang (sepupu belah mummy)
5. Ziarah kubur arwah atuk n nenek #JumpaJugakKan.lol

Ramai ker????sikit jelah. Hoho. Hmmmm..tak tahu nak cakap ape lagi,k lah babai.

Di Luar Negara ada pokok Ru,
Kalau terkene cepatlah garu,
Esok Takbir mula diseru,
Semua pakai baju baru,
   
Orang Kaya ada dreba,
Kene marah dengan majikan,
Penghujung Ramadhan hampir tiba,
Salam Raya saya ucapkan:D

Ada duit berjuta-juta,
Duit berjuta dipanggil Kaya,
Beli belah di Jalan Duta,
Jemput beraya ke Rumah saya.

Tiga pantun di atas saya tujukan khas untuk pembaca. Kalau tak sedap,mohon maaf. Di sini saya ingin memohon maaf kepada semua yang telah saya sakiti. Hehehe. Mohon dapat dimaafkan:D .Sekian,wabillahi taufiq walhidayah,Assalamualaikum #Takbirrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ..........Raya.hehe( takbir raya):p










No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.