Assalamualaikum, Ahlan Wasahlan :) Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya yang serba simple ini. Wish Me Luck In our exam. Dah lawat jangan lupa bagi makan ikan di bawah:)

Saturday 20 October 2012

Membenci????



Assalamualaikum,Di sini saya ingin menegaskan bahawa,kita janganlah saling benci-membenci n perkara di atas. Rasulullah sendiri yang bersabda.

     Lagi pun,jika kawan itu sering mengacau,menipu,mencuri,dan semakna dengannye,maka,jangan lah kita mempunyai sifat Dengki/Benci tersebut kepada seseorang itu. Akhiri lah sifat itu dengan sifat yang mudah iaitu MEMAAFKAN.

     Rasulullah amat menyukai akan umatnye yag memaafkan kesalahan orang lain. Sekiranya kita membencinye,kita tidak tahu betapa sedih dan kecewanye pabila di benci oleh orang lain. Cuba kalau kita sendiri yang merasainya,betapa sedihnya hati kita betul tak??? That why Rasulullah menasihati kita agar tidak saling seperti perkara di atas.

     Walaupun Rasulullah menghadapi pelbagai rintangan daripada orang-2 kafir,baginda tidak membenci malah memaafkan mereka. Betapa mulianya hati baginda. Tak nak kah kita mempunyai sifat pemaaf dan sifat tidak membenci seperti baginda ada?????

      Saya di sini ingin menasihati kalian agar buang lah sifat benci yang kalian ada agar Ukhwah kita sebagai Umat Islam dapat dipereratkan dengan lagi rapat.Kalian faham bukan ape yang saya cuba sampaikan? Semoga mulai saat ini,kita dapat membuang perasaan benci ini jauh di sudut hati masing2 agar Hubungan sesama Umat dapat dieratkan dengan lebih mantap.


     Sekian,moga-2 kita dapat membuang perasaan ini. Assalamualaikum dan Selamat Beramal:D

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.